Retour of Omruil aanmelden

We hopen dat je blij bent met je aankoop van R2 producten. Items kunnen geretourneerd worden binnen 30 dagen na de dag van ontvangst. Retourkosten zijn voor de klant.

Heb je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen? Neem dan eerst contact met ons op.

inpakken

Verpak de artikelen. Haal oude verzendlabels van de doos af

versturen

Geef je pakket af bij de koerier

Winkelmand

geldteruggave

Na ontvangst van je retour, wordt het geld binnen enkele werkdagen teruggestort

Veelgestelde Vragen over Retouren

1. Meld je retour hier aan om een verzendlabel te creëren.

2. Selecteer de artikelen die je wilt retourneren.

3. Kies de retourmethode die beschikbaar is voor jouw land.

4. Print (indien van toepassing) het verzendlabel en plak deze op het pakket.

5. Plaats de retour artikelen in de doos, met originele verpakking en labels. Alleen ongedragen artikelen kunnen retour worden gestuurd.

6. Vul het retourformulier in en voeg deze toe in het retourpakket. Sluit de doos goed af.

7. Geef het pakket af bij de gekozen koerierdienst.

8. Bewaar altijd het verzendbewijs met trackingnummer tot wij de retour hebben ontvangen en verwerkt.

In onze retour-portal, bieden we gereduceerde verzendtarieven aan voor geselecteerde landen. Wanneer je een retour verstuurd vanuit een ander land, kan je een koerier naar eigen keuze gebruiken. Registreer nog steeds eerst je retour in de portal, voordat je het verstuurd.

Hieronder vindt je een voorbeeld van onze retourtarieven. De tarieven van alle landen met gereduceerd tarief, vind je in de portal wanneer je de retour aanmeldt.

Nederland
DPD €7.50
DHL €6.95
DHL €9.95 Pick up

België
DPD €7.50
DHL €9.95

Duitsland
DPD €9.95
DHL €10.95

Verenigd Koninkrijk
UPS €25

In de portal, kan je kiezen of je het artikel wil omruilen voor een andere maat (indien beschikbaar). Wanneer je wilt ruilen voor een ander artikel, kan je kiezen voor de store credit optie. Met deze credit kan je een nieuwe bestelling plaatsen op de webshop, met het artikel wat je graag wil ontvangen.

Let op dat voor het Verenigd Koningrijk, de waarde van de nieuwe bestelling of omruil minimaal 135 GBP moet zijn.

Wanneer je een andere koerier wilt gebruiken dan wij aanbieden, hoef je de retour niet aan te melden in de portal. Je kan het artikel direct retoursturen naar onderstaand adres.

Let op: voeg altijd het ingevulde retourformulier toe in de doos, zodat wij de retour kunnen matchen aan je bestelling. Wij kunnen geen retouren verwerken zonder retourformulier.

Retouradres voor EU landen
R2 Amsterdam/Triple A Logistics
Industrieweg 1
1775 PV Middenmeer
Nederland

Retouradres voor niet-EU landen
R2 Amsterdam
Suikersilo West 33
1165 MP Halfweg
Nederland

Alle pakketten die worden verstuurd vanuit buiten de EU, moeten worden voorzien van een "Proforma Invoice". Dit is nodig voor de douane om de goederen in te klaren. Wanneer je de retour aanmeldt in de portal, wordt deze Proforma Invoice automatisch gegenereerd. Je kan dezelfde Proforma Invoice gebruiken voor het terugvragen van de betaalde importkosten. Wij raden daarom altijd aan gebruik te maken van de portal.

Je hebt 30 dagen bedenktijd na het ontvangen van je bestelling. Na het registreren van je retour, heb je 14 dagen de tijd het pakket retour te sturen.

Na ontvangst van het geretourneerde product wordt het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaald. De terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode die voor de oorspronkelijke bestelling is gebruikt. Denk eraan dat het enige tijd kan duren voordat je bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling heeft verwerkt.

Als er meer dan 5 werkdagen zijn verstreken na ontvangst van je pakket in ons magazijn, neem dan contact met ons op via webshop@r2.amsterdam.

Onderstaand is niet van toepassing op klanten van het Verenigd Koninkrijk.

Wanneer je een product retour stuurt vanuit buiten de EU, kan je de betaalde import-heffingen en belastingen over de retourproducten terugvragen. Hiervoor heb je onder andere de "Proforma Invoice" nodig, die hierboven wordt uitgelegd.

Elk land heeft zijn eigen Douane Helpdesk. Neem contact op met de Helpdesk van jouw land om te weten hoe je de import-heffingen en belastingen kan terugvragen.